
Kalibracja radarów i kamer ADAS.
Kalibracji należy dokonywać po każdej ingerencji w podwozie auta (zmiana rozmiaru felg, obniżenie zawieszenia), po każdej stłuczce, w której uszkodzeniu uległy elementy karoserii oraz kiedy zaszła potrzeba wyjęcia jednego z czujników lub jego uszkodzenie. Ustawienie kamery wymagane jest po wymianie szyby. Kalibrację wykonujemy na profesjonalnym sprzęcie.

Rozwiązywanie problemów związanych z AdBlue, układem SCR.
AdBlue to nazwa handlowa roztworu mocznika i wody demineralizowanej. Jest to specjalny podawany pod ciśnieniem płyn za pomocą wtryskiwacza do katalizatora systemu SCR (selektywnej redukcji katalitycznej). System stosowany jest w pojazdach z napędem diesla. Katalizator przeznaczony jest do oczyszczania spalin z tlenków azotu. Gdy roztwór mocznika dostaje się do jego wnętrza, zmienia się w amoniak i dwutlenek węgla. W wyniku reakcji chemicznej z tlenkami azotu, powstaje azot i para wodna, co przyczynia się poprawie spalin.

Rozwiązywanie problemów związanych z DPF / FAP
Podstawową awarią filtra cząstek DPF / FAP jest jego zapchanie. Ostrzega o tym kontrolka na desce rozdzielczej. Samochód z zapchanym filtrem cząstek stałych wydaje się ospały, słabo reaguje na wciśniecie pedału gazu i wyraźnie traci moc. W takim przypadku rozwiązaniem jest wymiana filtra na nowy albo jego regeneracja. Podczas odpowiedniej diagnozy można stwierdzić także inne problemy, nie zawsze jest to problem samego filtra DPF / FAP, a np. dziurawego przewodu ciśnieniowego, awarii pompy płynu katalitycznego czy czujnika ciśnienia. Możliwe jest także usunięcie filtra cząstek stałych, ale do tego potrzebna jest także modyfikacja programu silnika co możliwe jest tylko za pomocą odpowiedniego oprogramowania. Niestety pojazd taki nie spełnia wtedy warunków homologacji co może być problemem podczas wizyty na stacji diagnostycznej.

Usuwanie problemów z EGR (zawór recyrkulacji spalin)
EGR to inaczej zawór recyrkulacji spalin. Znajduje się przy kolektorze ssącym pomiędzy układem wydechowym, a dolotowym. Ma za zadanie zarządzać ilością spalin, które zostają cofnięte z powrotem do układu dolotowego. Kontroluje ilość spalin, które wraz z zasysanym powietrzem ponownie trafiają do cylindrów. Cofnięte spaliny oznaczają mniejszą dawkę tlenu w powietrzu dolotowym, co przyczynia się do obniżenia temperatury spalania. W niższej temperaturze powstaje mniej szkodliwych związków, między innymi szkodliwych tlenków azotu, których ilość dzięki EGR zostaje obniżona nawet o 70%. Czasami praca zaworu zaczyna sprawiać problemy, co wiąże się ze spadkiem mocy, pojawiającą się kontrolką na desce rozdzielczej i innymi problemami z układem wylotowym.

Chiptuning
Chiptuning to najprościej mówiąc elektroniczne zwiększenie mocy silnika samochodu. Bardzo często producenci celowo zmniejszają parametry silnika w celu spełnienia norm spalania przy uzyskaniu homologacji lub zabezpieczenia przed niewłaściwym jego eksploatowaniem. Taką zapasową moc można odzyskać za pomocą chiptuningu. Wiąże się to z pobraniem oprogramowania sterującego, które umieszczone jest w komputerze ECU silnika, i jego modyfikacja pod konkretny pojazd. W zależności od możliwości można uzyskać dodatkowe 20 – 25 % mocy przy silnikach z turbinami i 5 – 10 % przy wolnossących.

Usuwanie problemów z Sondą Lambda
Sonda lambda mieści się w układzie wydechowym i służy do mierzenia mieszanki powietrzno-paliwowej i sprawdzania składu spalin. Najczęściej w samochodach można spotkać dwie sondy lambda – jedna przed, a druga za katalizatorem. Po czym poznać, że mamy problem z sondą? Najczęściej samochód informuje nas za pomocą kontrolki „check engine”, pojawia się znaczy wzrost spalania czy zmniejszenie mocy silnika. Aby sprawdzić prawidłową przyczynę takich objawów potrzebna jest wizyta u diagnosty, który za pomocą odpowiedniego sprzętu jest w stanie sprawdzić miejsce powstawania usterki. Sondę lambda można wymienić, a po takiej czynności należy wyczyścić błędy ECU. Za pomocą odpowiedniego oprogramowania możliwe jest także całkowite wyłączenie sondy lambda, lecz trzeba pamięta, że ma to wpływ na zmianę składu spalin i sposób samego spalania.

Rozwiązywanie problemów ze sterownikiem AirBag
Naprawa elektroniki w sterownikach AirBag czyli przywracanie sprawności sterownika SRS po wypadku lub kolizji, podczas której nastąpiło odpalenie poduszek powietrznych. Z pamięci komputera usuwane są błędy CRASH-DATA, które normalnie uniemożliwiałyby ponowne wykorzystanie sterownika, jednak po modyfikacji za pomocą profesjonalnego oprogramowania można ponownie wykorzystać sterownik bez potrzeby modyfikowania innych parametrów systemu. Wykorzystujemy oryginalny element samochodu bez potrzeb jego wymiany.

Usuwanie błędów DTC
Duże zmartwienie na twarzy kierowcy może wywołać zapalająca się kontrolka silnika lub komunikat na wyświetlaczu o usterce. Pomimo iż samochód nie daje oznak awarii kierowcy są zobowiązani do odwiedzenia warsztatu w celu weryfikacji problemu. Zdarza się iż naprawa sygnalizowanej usterki lub wymiana uszkodzonego elementu nie przynosi efektu, a dioda wciąż sygnalizuje błąd. Rozwiązaniem na taki problem jest usunięcie na stałe konkretnego błędu ze sterownika ECU. Za pomocą profesjonalnego oprogramowania można wyłączyć raportowanie błędu przez sterownik co pozwoli na trwałe usunięcie błędu.

Pozostałe usługi
- Wyłączenie systemu Start/Stop
- Wyłączenie limitera prędkości
- Wyłączenie przepustnicy
- Wyłączanie klap wirowych
- Korekta rozruchu